VEELGESTELDE VRAGEN

PRODUCTEN

 

Wat is het verschil tussen de Babyzen YOYO² met newborn pack, de Babyzen YOYO² met reiswieg en de Joolz Aer(+) met reiswieg?

De Babyzen YOYO² met newborn pack is een buggy geschikt voor baby’s tot 6 maanden. Het matrasje waarop je baby ligt is volledig horizontaal. De buggy heeft een vijfpuntsgordel en wanneer het voetenzakje met rits is verwijderd, is er geen voeteinde. Deze buggy kan in zijn geheel worden opgevouwen en is daardoor gemakkelijk mee te nemen als handbagage.

De Babyzen YOYO² met reiswieg bestaat uit twee delen. De reiswieg is een volwaardige, mini-formaat wieg (78 cm) en kan in elkaar geschoven worden zodat hij ongeveer half zo groot wordt. Het frame wordt apart opgevouwen. De reiswieg voldoet officieel niet aan de IATA-richtlijnen voor handbagage.

De Joolz Aer(+) met reiswieg kan in zijn geheel worden opgevouwen en heeft een grotere reiswieg (86 cm) dan die van Babyzen. De Joolz Aer(+) met reiswieg mag niet mee als handbagage in het vliegtuig.

 

Welke buggy’s mogen mee als handbagage in het vliegtuig?

De Babyzen YOYO², Joolz Aer(+) en Bugaboo Butterfly voldoen aan de internationale richtlijnen voor handbagage (IATA). Let op: luchtvaartmaatschappijen kunnen hiervan afwijken, dus het is verstandig om vooraf bij jouw luchtvaartmaatschappij te controleren. De afmetingen van de buggy’s vind je in onze webshop.

 

Welke buggy’s kunnen volledig horizontaal?

De Babyzen YOYO² met newborn pack is bedoeld voor baby’s tot 6 maanden en is volledig horizontaal (en niet verstelbaar omhoog). De Joolz Aer+ en Maxi Cosi Leona kunnen bijna volledig horizontaal worden gezet, maar zijn alleen geschikt voor baby’s onder de 6 maanden in deze stand.

 

Wat gebeurt er als het product kwijt of gestolen raakt?

Bij diefstal of verlies brengen wij 85% van de nieuwwaarde in rekening.

 

Wat gebeurt er bij schade?

Onze producten zijn bedoeld om jouw reis comfortabeler te maken, en we begrijpen dat ze intensief gebruikt worden. Lichte en herstelbare gebruiksschade is geen probleem. Denk aan: een los stiksel, kras op het frame of vlek in de bekleding.

Is er sprake van serieuze schade waardoor het product onbruikbaar is of de veiligheid niet meer gewaarborgd is? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. In dat geval worden de herstelkosten in rekening gebracht. Is het product volledig onbruikbaar geworden, dan brengen wij 85% van de nieuwwaarde in rekening.


Waarvoor is de schadeverzekering?

Je wilt zorgeloos kunnen genieten van je reis en niet overal op hoeven letten. We begrijpen dat intensief gebruik kan leiden tot gebruikersschade zoals vlekken of krasjes. Vind je het fijner om je hiertegen te verzekeren, dan kun je kiezen voor een schadeverzekering.

Let op: schade door verkeerd gebruik, waardoor het product onbruikbaar wordt of de veiligheid in gevaar komt, valt niet onder deze verzekering. Ook diefstal of verlies valt hier niet onder. In zulke gevallen wordt 85% van de nieuwwaarde in rekening gebracht.

 

Zijn alle producten altijd op voorraad?

Nee, helaas niet. Omdat wij te maken hebben met een verhuur product hebben we te maken met een voorraad die sterk afhankelijk is van wanneer en hoe een product retour komt. Vakanties lopen wel eens uit, pakketbezorgers kunnen vertraging hebben en producten moeten na gebruik ook grondig gecontroleerd en schoongemaakt worden. Hierdoor kan de werkelijke voorraad afwijken.

Met die reden hanteren wij 24 uur verwerkingstijd om te controleren of een bestelling precies zoals besteld geleverd kan worden. Mocht dat afwijken nemen we contact met je op. 


BETALING

 

Hoe wordt de borg geregeld?

Op alle producten van Reisbaby zit een borg. Het borgbedrag staat vermeld bij de productdetails in de webshop. Nadat het product retour is gekomen en gecontroleerd, wordt de borg automatisch teruggestort op hetzelfde rekeningnummer.

 

Wanneer betaal ik de borg?

Er zijn twee opties om de borg te betalen:

1. Direct bij het plaatsen van de bestelling.

2. Voor de start van de huurperiode. In dit geval ontvang je een paar dagen voor de huurdatum een betaallink. Zodra de borg is betaald, maken wij je bestelling in orde.

 

Wat als mijn vakantie uitloopt?

Loopt je vakantie iets uit of wil je nog een paar extra dagen genieten van je gehuurde producten? Laat het ons weten! Je kunt je huur eenvoudig verlengen voor €3,- per dag, per product.


LEVERING

 

Hoe werkt de levering?

Bij Reisbaby kies je zelf hoe je jouw gehuurde reisartikelen wilt ontvangen. Er zijn drie opties beschikbaar, zodat je kunt kiezen wat het beste bij je past:

1. Ophalen bij ons magazijn – Al onze producten zijn op te halen bij ons magazijn in Hilvarenbeek.

2. Ophalen bij kinderwinkel Knotsknetter – Een geselecteerd assortiment is op te halen bij onze partnerwinkel Knotsknetter in Amsterdam.

3. Thuis- of hotelbezorging – Liever de producten laten bezorgen op je thuisadres of vakantieverblijf? Dat kan ook! We verzenden in heel Nederland en België met DPD.

 

Hoe wordt de huurperiode berekend?

Bij Reisbaby kies je zelf de verzenddatum (maandag t/m vrijdag). Deze dag geldt als de eerste dag van je huurperiode.

De dag waarop je de producten retourneert, is de laatste dag van de huurperiode.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Als je kiest voor verzending, bepaal je zelf de verzenddatum die het beste bij jullie planning past. Wij verzenden bestellingen van maandag t/m vrijdag. Daarna duurt het meestal 1 à 2 werkdagen (maandag t/m zaterdag) voordat je bestelling bezorgd wordt door DPD.

Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je een e-mail met een trackingcode om je pakket te volgen.

 

Wat als ik mijn bestelling te laat ontvang?

Dan vinden we dat natuurlijk heel erg vervelend en zoeken we graag naar een passende oplossing!

Mocht de bestelling later bezorgd worden dan de 2 werkdagen na de door jullie ingegeven verzenddatum, vergoeden wij het volledige bedrag zodra de bestelling weer bij ons retour is.

Wanneer de bestelling later dan jullie vakantie begint binnen komen maar wel binnen de 2 werkdagen na de door jullie ingevulde verzenddatum is dat heel vervelend! In dat geval betalen jullie enkel de volledige verzendkosten en de verwerkingskosten wanneer de bestelling direct naar ons retour komt.

In beide gevallen zoeken we graag met jullie naar een alternatieve oplossing om toch een gewenst product mee te kunnen nemen op vakantie. We hebben dan persoonlijk contact!

Waarom kiezen wij voor verzenddatum in plaats van aankomstdatum?

De verzending wordt uitgevoerd door een externe vervoerder. Zij garanderen levering binnen 1 à 2 werkdagen, maar het exacte bezorgmoment ligt buiten onze controle. We willen geen beloftes doen die we niet kunnen waarmaken.

Wat we wel kunnen garanderen is de dag waarop wij jouw bestelling verzenden, dat hebben we namelijk zelf in de hand.

 

Wat moet ik doen als ik met spoed een bestelling nodig heb?

Heb je met spoed iets nodig (binnen 48 werkuren)? Neem dan contact met ons op via WhatsApp of SMS op: +31 6 13737528, of mail naar: info@reisbaby.nl.

 

Wat zijn de openingstijden voor ophalen?

Je kunt bestellingen ophalen bij ons magazijn of bij kinderwinkel Knotsknetter, nadat je deze online besteld en betaald hebt.*

 

Magazijn

Maandag t/m vrijdag: 9.00 – 17.00 uur

Gesloten tussen 12.45 – 13.15 uur

Adres:

Bukkumweg 11

5081 CT Hilvarenbeek

 

Kinderwinkel Knotsknetter

Maandag t/m vrijdag: 10.00 – 18.00 uur

Zaterdag: 10.00 – 17.00 uur

Zondag: 12.00 – 17.00 uur

Adres:

Jan Evertsenstraat 100

1056 EH Amsterdam

 

*Let op: we hanteren een verwerkingstijd van 24 werkuren.

 

RETOUR

 

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Retourneren is eenvoudig. Je retourneert de bestelling op dezelfde manier als je deze hebt ontvangen:

 

Verzonden

Via onze website kun je eenvoudig een retourlabel aanmaken en printen. Lever je pakket daarna in bij een pakketpunt. Verwijder alle oude labels van de doos vóór je hem inlevert.

Kinderwinkel Knotsknetter

Heb je je bestelling daar opgehaald? Dan kun je die ook daar weer inleveren. Ons team helpt je graag!

Let op: Het is niet mogelijk om verzonden bestellingen bij Knotsknetter terug te brengen, of andersom. Retourneren kan alleen op dezelfde manier als ontvangst is geweest in verband met afgestemde voorrraad.

 

Hoe retourneer ik mijn bestelling via verzending?

Volg gemakkelijk de stappen op de retourpagina.

 

Wat zijn de retourkosten?

Is je bestelling door ons verzonden? Dan kun je gratis retourneren met DPD.

Wil je liever retourneren met DHL of PostNL? Dat kan ook, via ons platform kun je dan tegen gereduceerd tarief een retourlabel aanschaffen.

Let op: elke doos heeft een uniek retourlabel nodig